» » Walter Sittler Spricht Erich Kästner - Als Ich Ein Kleiner Junge War ...

Walter Sittler Spricht Erich Kästner - Als Ich Ein Kleiner Junge War ... mp3 flac


Size MP3 album: 1707 mb. | Size FLAC album: 1500 mb.

His autobiography Als ich ein kleiner Junge war begins with a lament for Dresden (quoted from the English translation, When I Was a Little Boy): "I was born in the most beautiful city in the world. Even if your father, child, was the richest man in the world, he could not take you to see it, because it does not exist any more. In 1960 Kästner received the Hans Christian Andersen Award for Als ich ein kleiner Junge war, his autobiography. The English translation by Florence and Isabel McHugh, published as When I Was a Little Boy in 1959, won the Lewis Carroll Shelf Award in 1961. Erich Kästner (left) in the English Garden, Munich, 1968.

Auf den Spuren Erich Kästners . Hyperion Hotel Dresden am Schloss. Places Dresden, Germany Travel and transportTour agent Erich Kästner: "Als ich ein kleiner Junge war" - Stadtrundgang. English (UK) · Русский · Українська · Suomi · Español.

Als ich ein kleiner Junge war. 2008.

Als ich ein kleiner Junge war Erich Kästner Bücher.

Ein Dichter gibt Auskunft. Emil and the Detectives. Emil und die Detektive: ein Comic.

Eine Kindheit in Dresden: Erich Kästner, geboren 1899, erzählt von seinen Eltern und Großeltern, dem Familienleben, den gesellschaftlichen Zwängen und Konventionen, dem Treiben auf den Straßen und Plätzen der Stadt. Kästners Erinnerungen, die junge wie alte Leser seit über 50 Jahren in ihren Bann schlagen, sind ein zeitloses Meisterwerk voller Menschlichkeit, Witz und Wärme.

In diesem Buch will ich Kindern einiges aus meiner Kindheit erzählen. Nur einiges, nicht alles  . Erich Kästner hält, was er verspricht: Er erzählt von alltäglichen, lustigen, aber auch nachdenklich stimmenden Erlebnissen aus seiner Zeit als Großstadtjunge.

Erich Kästner (1899 – 1974) was a German author, poet, screenwriter and satirist, known for his humorous, socially astute poetry and children's literature. A stout pacifist and democrat, he was expelled from the national writers' guild during the Nazi era, with many of his books being burned in public.

Are you sure you want to remove Als ich ein kleiner Junge war from your list? Als ich ein kleiner Junge war. by Erich Kästner. Published 1960 by Holt, Rinehart and Winston in New York.

Tracklist

1-1 Suite Für Sechs Instrumente / Ouvertüre 1:15
1-2 Kein Buch Ohne Vorwort 4:40
1-3 Die Kästners Und Die Augustins 10:11
1-4 Dresden 6:16
1-5 Leibbinden Und Blonde Locken 2:12
1-6 Die Königsbrücker Straße 5:39
1-7 Lehrer, Lehrer 5:44
1-8 Die Schule 3:01
1-9 Brote Wie Manna 1:42
1-10 Das Geld Reicht Nicht 2:29
1-11 Der Frisörsalon 2:14
2-1 Weihnachten Bei Kästners 8:07
2-2 In Der Villa Am Albertplatz 6:29
2-3 Wer War Der Dieb? 5:59
2-4 Von Mir Aus Können Sie Hase Heißen! 3:11
2-5 Am Weixdorfer Teich 2:20
2-6 Ein Kind Hat Kummer 8:55
2-7 Das Jahr 1914 4:08

Credits

  • Composed By – Libor Sima

Barcode and Other Identifiers

  • Rights Society: GEMA
  • Label Code: LC 07996
  • SPARS Code: DDD
  • Other: ISBN 978-3-85535-377-4

Walter Sittler Spricht Erich Kästner - Als Ich Ein Kleiner Junge War ... mp3 flac
Audiobook, Spoken Word, Radioplay
Performer: Walter Sittler
Title: Als Ich Ein Kleiner Junge War ...
Category: Audio
Released: 2007
Rating: 4.2/5
Votes: 481
Other Formats: MIDI DMF FLAC WMA ASF MOD MP2